Dupa 12 ani de munca pe vase
de croaziera am decis sa impart din experienta mea cu cei ce vor sa inceapa o
cariera in acest domeniu. Nu garantez ca voi avea raspunsuri
pentru toata lumea, insa cu siguranta voi sti catre cine sa va indrum.
Intrucat mare parte din
cunostintele mele m-au rugat sa-i ajut sa obtina un loc de munca la bordul unui
vas de croaziera, am sa incep prin a va spune ca nici macar agentul de
recrutare nu va poate garanta angajarea…asadar, eu va pot indruma, va pot
sfatui, dar succesul unui interviu depinde numai si numai de candidat.
Am pregatit o mica introducere la care voi mai aduce completari
si modificari pe parcurs.
1.
Aplicatia
pentru job prin intermediul unei agentii de recrutare
Acest pas implica o pregatire atenta a dosarului pe care
doriti sa il trimiteti agentiei de recrutare. Un CV ingrijit si redactat
corect, o poza tip business si toate documentele pregatite pentru a fi trimise
sau inmanate reprezentantilor agentiei, este lucrul cel mai important in
aceasta etapa. Alocati-va timp si verificati atent toate documentele cerute de
catre agentii.
De regula, acestea sunt :
·
Curriculum
Vitae- redactat in limba engleza
·
O
fotografie tip pasaport
·
Recomandari
in engleza de la locurile de munca anterioare; - Foarte importante
·
Copie
a pasaportului - acesta trebuie sa fie
valabil cel putin 1 an de la momentul aplicatiei
·
Copie
viza C1D - daca nu aveti va va indruma
agentul de recrutare la momentul respectiv
·
Copie
Carnet Marinar – pentru incepatori acesta se va obtine cu ajutorul agentului de
recrutare
·
Copii
ale diplomelor scolare si alte certificate relevante
·
Certificat
de cazier judiciar- numai daca este solicitat
Aceste documente trebuie sa le aveti disponibile si in
varianta electronica (copie electronica). In prima faza se trimite CV-ul
impreuna cu o poza. Daca ati reusit sa starniti interesul agentului de
recrutare, acesta va va solicita si restul de documente.
Daca in decurs de 3 zile de la trimiterea sau
depunerea CV-ului nu v-a contactat nimeni, va sfatuiesc sa-I contactati telephonic
si sa solicitati o intrevedere sau o programare pentru preinterviu
1. Pregatirea pentru pre-interviul
cu agentul de recrutare
Dupa ce ati primit confirmarea selectionarii dumneavoastra
in vederea sustinerii unui pre-interviu in cadrul agentiei de recrutare,
trebuie sa aveti in vedere urmatoarele aspecte:
- tinuta pentru preinterviu trebuie sa fie de tip business
(costum/camasa/cravata)
- dosarul trebuie sa fie complet si ingrijit
- trebuie sa va rememorati istoricul profesional astfel incat
sa nu va incurcati in date si informatii gresite in fata intervievatorului
- intrebarile in cadrul acestui preinterviu for avea ca scop
verificarea si clasificarea potentialului dumneavoastra profesional/social iar
intrebarile for fi puse din domeniul tehnic ( ex. prezentare meniuri, vinuri,
clase de bauturi, moduri de servire, etc ), aspecte ce tin de socializare si
caracter.
Angajatorii cauta persoane bine pregatite profesional,
zambitori si deschisi/sociabili.
ATENTIE!!! Agentiile de recrutare NU sunt Asociatii de
Binefacere, asadar atitudinea trebuie sa fie profesionala si nicidecum umila si
plangacioasa. Nu le cereti sa va ajute pentru ca aveti problem pentru ca veti
fi respinsi cu siguranta.
2. Pregatirea pentru interviul
final (cu angajatorul)
In conditiile in care ati trecut cu brio de pre-interviul
sustinut cu reprezentantii agentiei de recrutare, in functie de necesitatea
liniilor de croaziera, veti fi programati ( mai devreme sau mai tarziu - nu
tine de agentie ) in vederea sustinerii interviului final in prezenta
angajatorului ( poate fi face-to-face sau prin intermediul programului Skype)
Pregatirea pentru interviu este foarte importanta. Trebuie
sa fiti pregatiti pentru intrebari capcana cum ar fi: “ Ce va face sa credeti
ca sunteti persoana portivita pentru acest post?”; sau chiar intrebarile uzuale
la care va trebui sa aveti un raspuns potrivit care sa nu starneasca
suspiciuni. Un simplu search pe Google va poate ajuta sa gasiti raspunsul
potrivit in procent de 80%.
3. Pregatirea
de imbarcare
In cazul in care
ati fost selectionat de catre reprezentantul liniei de croaziere, veti fi
informat ca ati trecut de interviul final. In decurs de cateva saptamani (sau
luni ) veti primi documentele necesare pentru a va imbarca la data stabilita de
catre companie. Aici urmeaza partea cea mai grea deoarece asteptarea documentelor de imbarcare,
poate sa tina de la doua saptamani la 4-6 luni.
De preferat ar fi
sa aveti rabdare, sa nu renuntati la locul de munca pe care-l aveti, intrucat
veti avea mare nevoie de bani pentru cheltuielile de imbarcare ( control medical – aprox 900 ron, viza US – 155 usd, carnet de marinar – daca este facut in Romania costa 250 euro, daca
este facut in Bahamas costa 30 usd, cursuri
IMO – aprox.1500 ron, bilet de avion
– variaza de la un port de imbarcare la altul 100 - 600 euro , comisionul agentiei – aici sumele
variaza intre 200 euro – 1000 euro )
Desigur ca se poate aplica si direct la companii...insa asta intr-un viitor post
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu