marți, 23 aprilie 2013

Aproape totul despre un job pe Vas de Croaziera - partea I




Dupa 12 ani de munca pe vase de croaziera am decis sa impart din experienta mea cu cei ce vor sa inceapa o cariera in acest domeniu. Nu garantez ca voi avea raspunsuri pentru toata lumea, insa cu siguranta voi sti catre cine sa va indrum.
Intrucat mare parte din cunostintele mele m-au rugat sa-i ajut sa obtina un loc de munca la bordul unui vas de croaziera, am sa incep prin a va spune ca nici macar agentul de recrutare nu va poate garanta angajarea…asadar, eu va pot indruma, va pot sfatui, dar succesul unui interviu depinde numai si numai de candidat.

Am pregatit o mica introducere la care voi mai aduce completari si modificari pe parcurs.

1.          Aplicatia pentru job prin intermediul unei agentii de recrutare
Acest pas implica o pregatire atenta a dosarului pe care doriti sa il trimiteti agentiei de recrutare. Un CV ingrijit si redactat corect, o poza tip business si toate documentele pregatite pentru a fi trimise sau inmanate reprezentantilor agentiei, este lucrul cel mai important in aceasta etapa. Alocati-va timp si verificati atent toate documentele cerute de catre agentii.

De regula, acestea sunt :
·         Curriculum Vitae- redactat in limba engleza
·         O fotografie tip pasaport
·         Recomandari in engleza de la locurile de munca anterioare; - Foarte importante
·         Copie a pasaportului  - acesta trebuie sa fie valabil cel putin 1 an de la momentul aplicatiei
·         Copie viza C1D  - daca nu aveti va va indruma agentul de recrutare la momentul respectiv
·         Copie Carnet Marinar – pentru incepatori acesta se va obtine cu ajutorul agentului de recrutare
·         Copii ale diplomelor scolare si alte certificate relevante
·         Certificat de cazier judiciar- numai daca este solicitat

Aceste documente trebuie sa le aveti disponibile si in varianta electronica (copie electronica). In prima faza se trimite CV-ul impreuna cu o poza. Daca ati reusit sa starniti interesul agentului de recrutare, acesta va va solicita si restul de documente.

 Daca in decurs de 3 zile de la trimiterea sau depunerea CV-ului nu v-a contactat nimeni, va sfatuiesc sa-I contactati telephonic si sa solicitati o intrevedere sau o programare pentru preinterviu

1.       Pregatirea pentru pre-interviul cu agentul de recrutare

Dupa ce ati primit confirmarea selectionarii dumneavoastra in vederea sustinerii unui pre-interviu in cadrul agentiei de recrutare, trebuie sa aveti in vedere urmatoarele aspecte:
-  tinuta pentru preinterviu trebuie sa fie de tip business (costum/camasa/cravata)
-  dosarul trebuie sa fie complet si ingrijit
-  trebuie sa va rememorati istoricul profesional astfel incat sa nu va incurcati in date si informatii gresite in fata intervievatorului
- intrebarile in cadrul acestui preinterviu for avea ca scop verificarea si clasificarea potentialului dumneavoastra profesional/social iar intrebarile for fi puse din domeniul tehnic ( ex. prezentare meniuri, vinuri, clase de bauturi, moduri de servire, etc ), aspecte ce tin de socializare si caracter.
Angajatorii cauta persoane bine pregatite profesional, zambitori si deschisi/sociabili.

 ATENTIE!!!  Agentiile de recrutare NU sunt Asociatii de Binefacere, asadar atitudinea trebuie sa fie profesionala si nicidecum umila si plangacioasa. Nu le cereti sa va ajute pentru ca aveti problem pentru ca veti fi respinsi cu siguranta.

2.       Pregatirea pentru interviul final (cu angajatorul)

In conditiile in care ati trecut cu brio de pre-interviul sustinut cu reprezentantii agentiei de recrutare, in functie de necesitatea liniilor de croaziera, veti fi programati ( mai devreme sau mai tarziu - nu tine de agentie ) in vederea sustinerii interviului final in prezenta angajatorului ( poate fi face-to-face sau prin intermediul programului Skype
Pregatirea pentru interviu este foarte importanta. Trebuie sa fiti pregatiti pentru intrebari capcana cum ar fi: “ Ce va face sa credeti ca sunteti persoana portivita pentru acest post?”; sau chiar intrebarile uzuale la care va trebui sa aveti un raspuns potrivit care sa nu starneasca suspiciuni. Un simplu search pe Google va poate ajuta sa gasiti raspunsul potrivit in procent de 80%.

3.       Pregatirea de imbarcare 

In cazul in care ati fost selectionat de catre reprezentantul liniei de croaziere, veti fi informat ca ati trecut de interviul final. In decurs de cateva saptamani  (sau luni ) veti primi documentele necesare pentru a va imbarca la data stabilita de catre companie. Aici urmeaza partea cea mai grea  deoarece asteptarea documentelor de imbarcare, poate sa tina de la doua saptamani la 4-6 luni.
De preferat ar fi sa aveti rabdare, sa nu renuntati la locul de munca pe care-l aveti, intrucat veti avea mare nevoie de bani pentru cheltuielile de imbarcare ( control medical – aprox 900 ron, viza US – 155 usd, carnet de marinar – daca este facut in Romania costa 250 euro, daca este facut in Bahamas costa 30 usd, cursuri IMO – aprox.1500 ron, bilet de avion – variaza de la un port de imbarcare la altul 100 - 600 euro , comisionul agentiei – aici sumele variaza intre 200 euro – 1000 euro )

Desigur ca se poate aplica si direct la companii...insa asta intr-un viitor post


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu